TERUG NAAR HOOFDPAGINA      TERUG NAAR INDEX ALGEMENE DIDACTIEK     

TERUG NAAR HET GROTE GEHEEL VAN HET LESGEVEN naar OEFENING 2  NAAR OEFENING 3 naar OEFENING 4

OEFENING 1

naar OEFENING 2

Op bladzijde 18 van haar publicatie EEN BANK VOORUIT (Houtekiet, Antwerpen, 2002, 224 pp.) schrijft Marleen Vanderpoorten: "Dit boek brengt het verhaal van het Vlaamse onderwijsbeleid voor basisscholen en secundaire scholen.."

In welke deel van het grote geheel voor het lesgeven kunnen we dit boek plaatsen? Waarom? (het schema => KLIK hier)

Opgelet!

Deze ordeningsoefening is complexer dan je denkt. Wie het boek doorneemt, ontdekt dat de visie van de voormalige minister van onderwijs alle componenten van het onderwijsgebeuren betreft. In welke rubrieken van het grote geheel (KLIK hier) plaats je deze 4 hoofdstukken en waarom?

 Hfst 1. De leerling

   Hfst 2. de leerkracht

Hfst 3. de school

 

 Hfst 4. het Vlaams onderwijs


naar OEFENING 2

TERUG NAAR HOOFDPAGINA TERUG NAAR INDEX ALGEMENE DIDACTIEK TERUG NAAR HET GROTE GEHEEL VAN HET LESGEVEN

 

 

All rights reserved © P. Timmermans 2002-2003-2004